• Ελληνικός Τίτλος Σαμπιζάνγκα
  • Πρωτότυπος Τίτλος Sambizanga
  • Έτος: 1972
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Ανγκόλα, Γαλλία 
  • Διάρκεια: 102'
  • Σκηνοθεσία: Sarah Maldoror
  • Σενάριο: Mário Coelho Pinto de Andrade, Maurice Pons, Sarah Maldoror
  • Φωτογραφία: Claude Agostini
  • Μοντάζ: Georges Klotz
  • Μουσική: Ensemble ‘Les Ombres’
  • Ηθοποιοί: Elisa Andrade, Domingos De Oliveira, Jean M’Vondo, Adelino Nelumba, Benoît Moutsila, Tala Ngongo, Lopes Rodrigues, Henriette Meya, Manuel Videira
  • Παραγωγή: Jacques Poitrenaud, Isabelle Films
  • Βραβεία: Tanit d'or-Carthage Film Festival (1972)
  • Διακρίσεις: Recognition at Berlin International Film Festival (1973)
  • Χρώμα: Έγχρωμη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Πορτογαλικά 
  • Φορμάτ: DCP
  • Αποκατάσταση: African Film Heritage Project, Film Foundation-World Cinema Project, Cineteca di Bologna
  • Προέλευση Κόπιας: Cineteca di Bologna
Από Παρασκευή, 27 Μάϊος 2022 20:15 έως Παρασκευή, 27 Μάϊος 2022 22:00
σε ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 48, 104 35, ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΑΘΗΝΑ Κατηγορίες: Προβολές Ταινιοθήκης Ετικέτες: Εκδηλώσεις - Φεστιβάλ, 12ο ΦΠΚΑ

Η ταινία αναφέρεται στην περίοδο λίγο πριν τον ένοπλο αγώνα των επαναστατών από την Αγκόλα ενάντια στην πορτογαλική αποικιοκρατία τη δεκαετία του 1960. Έπειτα από τη σύλληψη του άντρα της, η Μαρία ξεκινά από το χωριό τους, με το παιδί τους στους ώμους, για να διεκδικήσει την απελευθέρωσή του. Από χωριό σε χωριό, συνενώνεται με άλλους άντρες και γυναίκες, αλλά και υπόκειται στη βία του αποικιοκρατικού καθεστώτος. Ο χαρακτήρας και οι αγώνες της Μαρίας αντανακλούν και την προσωπική διαδρομή της σκηνοθέτιδας Σάρα Μαλντορόρ που ήταν σύζυγος του επαναστάτη της Ανγκόλα και συν-σεναριογράφου της ταινίας Μάριο ντε Αντράντε. Από τη μία μεριά, ο ρεαλισμός της ταινίας επιτείνεται από το γεγονός ότι οι ερασιτέχνες ηθοποιοί είναι πραγματικοί επαναστάτες. Από την άλλη μεριά, η Μαλντορόρ συνθέτει μια ταινία ποιητική, που σπάει τις στερεοτυπικές αναπαραστάσεις της Αφρικής.


Η Σάρα Μαλντόρορ (1929-2020) ήταν η πρώτη μαύρη γυναίκα που έκανε αντι-αποικιοκρατικό κινηματογράφο στην Αφρική. Γεννήθηκε στη Γαλλία, αλλά είχε καταγωγή από τη Γουαδελούπη. Επέλεξε το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο από το ποιητικό μυθιστόρημα του Λωτρεαμόν, Τα τραγούδια του Μαλντόρορ. Ξεκίνησε από το θέατρο και σπούδασε κινηματογράφο στη Μόσχα, μαζί με τον Ουσμάν Σεμπέν. Ο σύζυγός της Μάριο Κοέλιο Πίντο ντε Αντράντε ήταν μια από τις βασικές προσωπικότητες του απελευθερωτικού κινήματος στην Αγκόλα. Οι ταινίες της εξερευνούν τους εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες στην Αφρική από μια γυναικεία σκοπιά. Με τα λόγια της: “Τελικά, οι πόλεμοι τελειώνουν όταν συμμετέχουν οι γυναίκες ‒ δε χρειάζεται να κρατούν μπαζούκας, αρκεί να είναι παρούσες."


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe