Πρόγραμμα Ταινιοθήκης
Άντε γεια - Εορταστική προβολή για τα 35 χρόνια λειτουργίας του ΑΘΗΝΑ 9.84
Από
Τρίτη, 24 Μάϊος 2022 21:00
έως
Τρίτη, 24 Μάϊος 2022 23:00
σε Θερινό Λαΐς
Αναρτήθηκε από
pipidi
ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΪΣ
ΤΡΙΤΗ 24/05
21.00 Άντε γεια (Γιώργος Τσεμπερόπουλος, 1991, 93’)
Παρουσία του σκηνοθέτη
Η προβολή πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορταστικού δεκαπενθήμερου εκδηλώσεων του ραδιοφωνικού σταθμού 9.84 για τα 35 του χρόνια λειτουργίας.
Είσοδος ελεύθερη
Την Τρίτη 24 Μαϊου, στις 9 μ.μ., η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία της με τον ΑΘΗΝΑ 9.84, συμμετέχει στις εορταστικές εκδηλώσεις για τα 35 χρόνια λειτουργίας του αγαπημένου σταθμού της Αθήνας και προβάλλει την πολυβαβευμένη ταινία Άντε γεια (1990, 93’) του Γιώργου Τσεμπερόπουλου.
Η ταινία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία του Αθήνα 9.84 καθώς ο σκηνοθέτης, ο οποίος συνυπογράφει και το σενάριο μαζί με τον Βασίλη Αλεξάκη, την εμπνεύστηκε «ταξιδεύοντας» στον …αέρα των ερτζιανών του σταθμού της πόλης, ενώ ο ήχος του, αποτυπώθηκε στο σελιλόιντ και εντάχθηκε σε μία σκηνή της.
Την ταινία θα παρουσιάσει ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος και η Διευθύντρια Προγράμματος του 9.84 Έλενα Χατζηιωάννου.
Η ταινία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία του Αθήνα 9.84 καθώς ο σκηνοθέτης, ο οποίος συνυπογράφει και το σενάριο μαζί με τον Βασίλη Αλεξάκη, την εμπνεύστηκε «ταξιδεύοντας» στον …αέρα των ερτζιανών του σταθμού της πόλης, ενώ ο ήχος του, αποτυπώθηκε στο σελιλόιντ και εντάχθηκε σε μία σκηνή της.
Την ταινία θα παρουσιάσει ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος και η Διευθύντρια Προγράμματος του 9.84 Έλενα Χατζηιωάννου.
ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ
1990, 93 λεπτά, 35mm, 1,66
1990, 93 λεπτά, 35mm, 1,66
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η μάνα, η κόρη και μιά άλλη γυναίκα, ερωτευμένες με το ίδιο αγόρι. Το αγόρι ερωτευμένο με την επιτυχία. Στην Αθήνα του ’90, θέλει να γίνει διάσημος και να βγάλει λεφτά. Όλοι έχουν δίκιο. Αυτό όμως που μας τυραννάει, είναι ο έρωτας που περνάει και χάνεται…
Η μάνα, η κόρη και μιά άλλη γυναίκα, ερωτευμένες με το ίδιο αγόρι. Το αγόρι ερωτευμένο με την επιτυχία. Στην Αθήνα του ’90, θέλει να γίνει διάσημος και να βγάλει λεφτά. Όλοι έχουν δίκιο. Αυτό όμως που μας τυραννάει, είναι ο έρωτας που περνάει και χάνεται…
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ηθοποιοί: Άλκις Κούρκουλος, Καίτη Παπανίκα, Νίκος Δημητράτος, Τάνια Τρύπη, Βάνα Μπάρμπα, Κώστας Κόκλας, Φαίδρα Δρούκα, Μιχάλης Γιαννάτος, Ρένια Λουϊζίδου, Βαγγέλης Λιοδάκης, Σπύρος Δρόσος, Θοδωρής Παπαδόπουλος, Ευδοκία Χατζηιωάννου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Σενάριο: Βασίλης Αλεξάκης, Γιώργος Τσεμπερόπουλος (βασισμένο στο βιβλίο «Άντε Γειά» της Γιοβάννας)
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Δασκαλοθανάσης
Συνθέτης: Σταμάτης Σπανουδάκης
Τραγούδι: Στίχοι Στ. Σπανουδάκη, τραγουδάει ο Γιάννης Πάριος
Σκηνογράφος & Ενδυματολόγος: Αλέξης Κυριτσόπουλος
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος
Παραγωγός: Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Συμπαραγωγοί: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΤ-1, Φιλμική Εταιρεία
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
«... εξαιρετικά βαθειά και ευαίσθητη σύγχρονη ερωτική ιστορία, μια έντονη σπουδή χαρακτήρων... το Άντε Γειά είναι μία εντυπωσιακή ταινία όπου βλέπουμε μια κοινωνία παρόμοια με τη δική μας.»
Ηθοποιοί: Άλκις Κούρκουλος, Καίτη Παπανίκα, Νίκος Δημητράτος, Τάνια Τρύπη, Βάνα Μπάρμπα, Κώστας Κόκλας, Φαίδρα Δρούκα, Μιχάλης Γιαννάτος, Ρένια Λουϊζίδου, Βαγγέλης Λιοδάκης, Σπύρος Δρόσος, Θοδωρής Παπαδόπουλος, Ευδοκία Χατζηιωάννου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Σενάριο: Βασίλης Αλεξάκης, Γιώργος Τσεμπερόπουλος (βασισμένο στο βιβλίο «Άντε Γειά» της Γιοβάννας)
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Δασκαλοθανάσης
Συνθέτης: Σταμάτης Σπανουδάκης
Τραγούδι: Στίχοι Στ. Σπανουδάκη, τραγουδάει ο Γιάννης Πάριος
Σκηνογράφος & Ενδυματολόγος: Αλέξης Κυριτσόπουλος
Μοντάζ: Γιάννης Τσιτσόπουλος
Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος
Παραγωγός: Γιώργος Τσεμπερόπουλος
Συμπαραγωγοί: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΕΤ-1, Φιλμική Εταιρεία
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
«... εξαιρετικά βαθειά και ευαίσθητη σύγχρονη ερωτική ιστορία, μια έντονη σπουδή χαρακτήρων... το Άντε Γειά είναι μία εντυπωσιακή ταινία όπου βλέπουμε μια κοινωνία παρόμοια με τη δική μας.»
Kevin Thomas, Los Angeles times, 1993
«Τα μάτια των –πολλών– χαρακτήρων φλογίζονται από συναισθήματα τα οποία διαπλέουν την ταινία σε καταστάσεις πίσω από τις οποίες κρύβονται ουσιαστικές ανθρώπινες παρατηρήσεις.»
Γ. Μπακογιαννόπουλος, Καθημερινή, 1991
«Μια διακριτική και τρυφερή ταινία με πραγματικά τέλειο ρυθμό και καλές ερμηνείες. Το συναίσθημα και η ένταση κάνουν αυτή την απλή ιστορία να μας αγγίζει βαθειά.»
Ροζίτα Σώκου, ,Απογευματινή
«Με οξυμένη ευαισθησία, νεορομαντική γραφή, θαυμαστή λυρική ατμόσφαιρα, ορμή και πάθος, ο Τσεμπερόπουλος είναι με αυτούς που παλεύουν για κάποιο όνειρο.»
Γ. Φλέσσας, Έθνος, 1991
«Έχοντας απελευθερωθεί ο ίδιος από τον ψυχαναγκασμό του «υψηλού μηνύματος» και τη δυσλεξία του «δημιουργικού», δεν φοβάται την ετικέτα «εμπορικός», ούτε διστάζει να σοκάρει τους συναδέλφους του, δίνοντας ξανά τον πρώτο λόγο στους ηθοποιούς–σταρ. Πρωταρχικός του στόχος είναι να ψυχαγωγήσει αξιοπρεπώς το κοινό και όχι να το μυήσει. Κάποιες σημαντικές συγκρούσεις που ποτέ δεν ξεπερνούν τους ελάσσονες τόνους.»
Νίκος Ζαχαριάδης, Σινεμά, 1991
ΒΡΑΒΕΙΑ
1991: Κρατικά Βραβεία: Καλύτερης Ταινίας (Γ. Τσεμπερόπουλος), Σεναρίου (Γ. Τσεμπερόπουλος & Β. Αλεξάκης), Α’ Γυναικείου Ρόλου (Καίτη Παπανίκα), Α' Ανδρικού Ρόλου (Άλκις Κούρκουλος), Β' Ανδρικού Ρόλου (Νίκος Δημητράτος)
SITE | FACEBOOK
«Τα μάτια των –πολλών– χαρακτήρων φλογίζονται από συναισθήματα τα οποία διαπλέουν την ταινία σε καταστάσεις πίσω από τις οποίες κρύβονται ουσιαστικές ανθρώπινες παρατηρήσεις.»
Γ. Μπακογιαννόπουλος, Καθημερινή, 1991
«Μια διακριτική και τρυφερή ταινία με πραγματικά τέλειο ρυθμό και καλές ερμηνείες. Το συναίσθημα και η ένταση κάνουν αυτή την απλή ιστορία να μας αγγίζει βαθειά.»
Ροζίτα Σώκου, ,Απογευματινή
«Με οξυμένη ευαισθησία, νεορομαντική γραφή, θαυμαστή λυρική ατμόσφαιρα, ορμή και πάθος, ο Τσεμπερόπουλος είναι με αυτούς που παλεύουν για κάποιο όνειρο.»
Γ. Φλέσσας, Έθνος, 1991
«Έχοντας απελευθερωθεί ο ίδιος από τον ψυχαναγκασμό του «υψηλού μηνύματος» και τη δυσλεξία του «δημιουργικού», δεν φοβάται την ετικέτα «εμπορικός», ούτε διστάζει να σοκάρει τους συναδέλφους του, δίνοντας ξανά τον πρώτο λόγο στους ηθοποιούς–σταρ. Πρωταρχικός του στόχος είναι να ψυχαγωγήσει αξιοπρεπώς το κοινό και όχι να το μυήσει. Κάποιες σημαντικές συγκρούσεις που ποτέ δεν ξεπερνούν τους ελάσσονες τόνους.»
Νίκος Ζαχαριάδης, Σινεμά, 1991
ΒΡΑΒΕΙΑ
1991: Κρατικά Βραβεία: Καλύτερης Ταινίας (Γ. Τσεμπερόπουλος), Σεναρίου (Γ. Τσεμπερόπουλος & Β. Αλεξάκης), Α’ Γυναικείου Ρόλου (Καίτη Παπανίκα), Α' Ανδρικού Ρόλου (Άλκις Κούρκουλος), Β' Ανδρικού Ρόλου (Νίκος Δημητράτος)
SITE | FACEBOOK