Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Πρόγραμμα
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1) - ΤΖΙΛΝΤΑ
Για πρώτη φορά το ευρωπαϊκό κοινό γνώρισε τη ΤΖΙΛΝΤΑ ως επίσημη αμερικανική συμμετοχή στο πρώτο φεστιβάλ Καννών το 1946 μαζί με το "Χαμένο Σαββατοκύριακο" του Μπίλυ Γουάιλντερ. Η αναφορά στην ταινία ως σταθμό στο αμερικανικό "φιλμ νουάρ" της δεκαετίας του 40’, δίνει την ευκαιρία στον γράφοντα να κάνει μία σύντομη αναδρομή στο είδος: με αφετηρία το "Γεράκι της Μάλτας" του Τζων Χιούστον το 1941, και μετά την πάυση του πολέμου, το είδος κορυφώνεται μετά το 1944 με ταινίες όπως η "Διπλή Ασφάλεια" του Γουάιλντερ, "Η παράξενη αγάπη της Μάρθας Άϊβερς" του Μάιλστον, "Γαλάζια Ντάλια", "Μίλντρεντ Πηρς" κ.ά.
Με την ΤΖΙΛΝΤΑ ο ούγγρος σκηνοθέτης Τσάρλς Βίντορ (1900– 1959) φθάνει στο απόγειο της καριέρας του.
Η υπόθεση δίνεται συνοπτικά: "Έρωτες, νοσταλγικές μελωδίες, μυστηριώδεις κατάσκοποι και τυχοδιώκτες, τυχερά παιχνίδια και στη μέση μια μοιραία γυναίκα η Τζίλντα, την υποδύεεται η Ρίτα Χαίηγουωρθ, που τραγουδάει το «Αμάντο Μίο», κάνει στριπτιζ με τα γάντια της και τρώει το περίφημο χαστούκι από τον Γκλεν Φορντ".
Στο τέλος της κριτικής ανάλυσης δίδονται σύντομα βιογραφικά στοιχεία της Ρίτα Χαίηγουωρθ και γίνεται αναφορά στην ανάδειξή της ως το μεγαλύτερο σεξουαλικό σύμβολο της δεκαετίας του 40, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: "Με τα κοκκινόξανθα μαλλιά, το φιδίσιο κορμί και τα μακριά μαύρα γάντια, η Τζίλντα πήρε τον τίτλο της ατομικής βόμβας (μεταφορικά και κυριολεκτικά αφού έτσι ονόμασαν την ατομική βόμβα που έριξαν στη Χιροσίμα)".
- Κινηματογράφος ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1)
- Σελίδες 1 MONOΦΥΛΛΟ
- Τόπος Έκδοσης ΑΘΗΝΑ
- Γλώσσα ΕΛΛΗΝΙΚΗ
- Ύψος 29.5 ΕΚ.
- Πλάτος 21 EK.
- Τύπος χαρτιού ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ
- Κατάσταση ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ