Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Πρόγραμμα
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1) - ΟΣΕΣΙΟΝΕ (ΒΡΑΧΝΑΣ, ΕΜΜΟΝΗ ΙΔΕΑ, ΕΜΜΟΝΟΝ ΠΑΘΟΣ)
Το σημείωμα αναφέρεται καταρχήν στη σταδιοδρομία του Λουκίνο Βισκόντι, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του σαν βοηθός του Ζαν Ρενουάρ, κι έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1942, στα χρόνια του φασισμού, όταν στον ιταλικό κινηματογράφο θα κυριαρχήσει το κινηματογραφικό ρεύμα του νεορεαλισμού που ξεσκεπάζει μέσα από τις τεχνικές του ρεπορτάζ την οικονομική και κοινωνική κρίση της Ιταλίας. Στη συνέχεια παρατίθενται τα βασικά χαρακτηριστικά του νεορεαλισμού, κατά τον Αντρέ Μπαζέν:
-σε ό, τι αφορά στην ηθοποιία, ένα μείγμα ηθοποιών και ερασιτεχνών
-σε ό, τι αφορά στο σενάριο, απελευθέρωση από το κείμενο
- σε ό, τι αφορά στην τεχνική, προβλήματα όπως η έλλειψη συγχρονισμού δημιουργούν μεγαλύτερη ευελιξία
-σε ο, τι αφορά την κινηματογράφηση, η κίνηση της μηχανής παρουσιάζει μεγάλη ευελιξία.
Με την ταινία του OSSESSIONE που σημαίνει "έμμονη ιδέα", ο Βισκόντι γίνεται πρωτοπόρος του νέου αυτού κινήματος και μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του συγγραφέα Τζ. Καίην «Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΧΤΥΠΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ», αναδεικνύοντας το ταλέντο των πρωταγωνιστών Κλάρα Καλαμάι και Μάσσιμο Τζιρότι. Το σημείωμα ολοκληρώνεται με εκτενή αναφορά στο πλήθος κινηματογραφικών διασκευών του μυθιστορήματος του συγγραφέα Τζ. Καίην.
- Κινηματογράφος ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1)
- Σελίδες 1 MONOΦΥΛΛΟ
- Τόπος Έκδοσης ΑΘΗΝΑ
- Γλώσσα ΕΛΛΗΝΙΚΗ
- Ύψος 29,5 ΕΚ.
- Πλάτος 21 EK.
- Τύπος χαρτιού ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ
- Κατάσταση ΚΑΛΗ