Αμερικανική νύχτα

  • Ελληνικός Τίτλος Αμερικανική νύχτα
  • Πρωτότυπος Τίτλος La nuit américaine
  • Έτος: 1973
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Γαλλία, Ιταλία
  • Διάρκεια: 116'
  • Σκηνοθεσία: François Truffaut
  • Σενάριο: François Truffaut, Jean-Louis Richard, Suzanne Schiffman
  • Φωτογραφία: Pierre-William Glenn
  • Μοντάζ: Martine Barraqué, Yann Dedet
  • Μουσική: Georges Delerue
  • Ηθοποιοί: Jacqueline Bisset, Valentina Cortese, Jean- Pierre Léaud, François Truffaut, Jean-Pierre Aumont
  • Παραγωγή: Les Films du Carrosse, PECF, Produzione Intercontinentale Cinematografica
  • Χρώμα: Έγχρωμη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Γαλλικά, Αγγλικά, Ιταλικά
  • Φορμάτ: Μη διαθέσιμη πληροφορία
  • Υπότιτλοι: Ελληνικά
  • Αποκατάσταση: 2Κ, με την επίβλεψη του διευθυντή φωτογραφίας Pierre-William Glenn.
  • Προέλευση Κόπιας: Park Circus
Από Κυριακή, 12 Σεπ 2021 20:00 έως Κυριακή, 12 Σεπ 2021 22:00
σε ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 48, 104 35, ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΑΘΗΝΑ Κατηγορίες: Προβολές Ταινιοθήκης Ετικέτες: Εκδηλώσεις Ταινιοθήκης
Ελλάδα-Γαλλία: Κινηματογραφικές συναντήσεις

Ενότητα 1: Διάλογος μεταξύ Ταινιοθηκών: από τον Ανρί Λανγκλουά, τον Κλοντ Μπερί και τον Ζαν Ρους στον Κώστα Γαβρά

Με αφορμή ένα ψεύτικο πάτωμα που είχε φτιαχτεί για τα σκηνικά της Υπόθεσης Νοτόριους, ο Τρυφώ είχε σχολιάσει στον Χίτσκοκ: «Για κάποιον επισκέπτη στα πλατό όλα αυτά είναι φοβερά αστεία και νομίζω πως θα μπορούσαμε να γυρίσουμε μια θαυμάσια κωμική ταινία με θέμα το γύρισμα μιας ταινίας». Ο Χίτσκοκ συμφώνησε: «Όλη η δράση θα εκτυλίσσεται μέσα σ’ ένα στούντιο, όχι πάνω στο πλατό, μπροστά στην κάμερα, αλλά έξω από το πλατό, ανάμεσα στις λήψεις. Οι σταρ της ταινίας θα είναι οι δευτερεύοντες ρόλοι και πρωταγωνιστές θα είναι οι κομπάρσοι». Και ο Τρυφώ υλοποίησε αυτή την ιδέα με την Αμερικανική νύχτα, δανειζόμενος τον τίτλο της από την τεχνική ορολογία του κινηματογράφου (νυχτερινή σκηνή που γυρίζεται τη μέρα).


Ο Φρανσουά Τρυφώ (1932-1984) ήταν γάλλος κριτικός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός του κινηματογράφου, από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους του γαλλικού Νέου Κύματος. Με τη βοήθεια του θεωρητικού του κινηματογράφου Αντρέ Μπαζέν, άρχισε να γράφει κριτικές στο περιοδικό Cahiers du cinéma, με το οποίο, μαζί άλλους συναδέλφους του, άνοιξαν τον δρόμο για τη Nouvelle Vague και το μη εμπορικό κινηματογράφο. Με τη μικρού μήκους ταινία του Les Mistons (1958) και θέμα τη σεξουαλική αφύπνιση μιας ομάδας νεαρών, πρόβαλε τις σχετικές θεωρίες του, τις οποίες συνέχισε στην ημι-αυτοβιογραφική μεγάλου μήκους ταινία του Τα 400 χτυπήματα (1959), μία γεμάτη ειλικρίνεια αλλά και ποίηση ταινία που κέρδισε το βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών, γεγονός που τον καθιέρωσε ως τον κατ' εξοχήν ηγέτη της πρωτοεμφανιζόμενης τότε Nouvelle Vague. Ο Τρυφώ είχε επισκεφθεί την Αθήνα την δεκαετία του 70, προσκεκλημένος της Ταινιοθήκης και παρουσίασε την ταινία του, Απαλό δέρμα.


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe