Σκιές του υπόκοσμου

Κατάλογος | Catalogue
movie poster
  • Ελληνικός Τίτλος Σκιές του υπόκοσμου
  • Αγγλικός Τίτλος Il Bidone
  • Πρωτότυπος Τίτλος Il Bidone
  • Έτος: 1955
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Ιταλία, Γαλλία
  • Διάρκεια: 113'
  • Σκηνοθεσία: Federico Fellini
  • Σενάριο: Federico Fellini, Ennio Flaiano, Tullio Pinelli
  • Φωτογραφία: Otello Martelli
  • Μοντάζ: Mario Serandrei, Giuseppe Vari
  • Μουσική: Nino Rota
  • Ήχος: Giovanni Rossi
  • Ηθοποιοί: Broderick Crawford, Richard Basehart, Franco Fabrizi, Giulietta Masina, Giacomo Gabrielli, Alberto De Amicis, Sue Ellen Blake, Lorella De Luca, Mara Werlen, Irene Cefaro
  • Παραγωγή: Titanius/S.G.C.
  • Χρώμα: Ασπρόμαυρη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Ιταλικά, Λατινικά, Αγγλικά
  • Aspect Ratio: 1.37 : 1
  • Φορμάτ: DCP
  • Υπότιτλοι: Ελληνικά, Αγγλικά
  • Αποκατάσταση: The 35mm camera and sound negatives, as well as the original fine-grain were used to restore the full-length version of Il bidone that was presented by Fellini at the Venice Film Festival in 1955. The restoration was undertaken by the Cineteca di Bologna and The Film Foundation in collaboration with Titanus, with funding provided by the George Lucas Family Foundation. Restoration works were carried out at L'Immagine Ritrovata in 2019.
  • Προέλευση Κόπιας: Luce Cinecittà - CSC

Τρεις απατεώνες αρπάζουν τις οικονομίες φτωχών, ανήμπορων και θεοφοβούμενων επαρχιωτών με αλάνθαστες σκηνοθεσίες: ξεθάβουν "αμαρτωλούς" θησαυρούς από τα χωράφια τους, "εξαργυρώνουν" καθυστερημένες αιτήσεις για στέγαση, αποσπούν "δάνεια" βάζοντας ενέχυρο φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Εκμεταλλεύονται αδίστακτα τα θύματά τους, ταυτόχρονα όμως νιώθουν ότι ο χρόνος τους εξαντλείται. Αντιφατικά συναισθήματα τους τραβούν σε διαφορετική κατεύθυνση από το έγκλημα που "αποδίδει". Ο μεγαλύτερος, ο Αουγκούστο, θέλει να πλησιάσει την κόρη που έχει εγκαταλείψει. Ο νεότερος, ο "Πικάσο", να μην αφήσει την πιστή του σύζυγο, που ανακαλύπτει καθυστερημένα τις κομπίνες του. Κάποιοι θεωρούν αυτή την επιστροφή του σκηνοθέτη στις (νεο)ρεαλιστικές ρίζες του πισωγύρισμα από τη "φελινική" φαντασμαγορία του μέλλοντος. Όμως κανείς άλλος δεν θα σκηνοθετούσε τον λαϊκό μικρόκοσμο ενός κοινωνικού "νουάρ", χωρίς να κριτικάρει τα πρόσωπα. Με τόση θέρμη, ζωντάνια, ανθρωπιά και κατανόηση.


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe