Σάββατο 22 Νοεμβρίου στις 19:00
Ένα από τα σπουδαιότερα αριστουργήματα του ιταλικού νεορεαλισμού, που εξακολουθεί να συγκινεί με τη μοντέρνα, ανθρωποκεντρική του ματιά. Βασισμένη σε πραγματικό γεγονός που συγκλόνισε τη Ρώμη στις αρχές της δεκαετίας του ’50, η ταινία του Τζουζέπε Ντε Σάντις μετατρέπει ένα τραγικό δυστύχημα σε σπουδή πάνω στην ελπίδα, την κοινωνική ανισότητα και τη θέση της γυναίκας στη μεταπολεμική Ιταλία. Απαντώντας σε μια αγγελία για θέση δακτυλογράφου, εκατοντάδες γυναίκες συρρέουν στα γραφεία μιας εταιρείας, αναζητώντας μια ευκαιρία αξιοπρέπειας και ανεξαρτησίας. Καθώς περιμένουν στα σκαλιά, ξεδιπλώνονται μικρές ιστορίες φιλοδοξίας, επιθυμίας και ανάγκης· ώσπου η προσμονή μετατρέπεται σε χάος και τα σκαλιά κυριολεκτικά καταρρέουν. Με τη σκηνοθετική ακρίβεια και κοινωνική διαύγεια που τον καθιέρωσαν, ο Ντε Σάντις — έπειτα από τις ταινίες του για τη ζωή της υπαίθρου — στρέφει το βλέμμα στην αστική καρδιά της Ιταλίας, αποτυπώνοντας με ρεαλισμό και συγκίνηση μια κοινωνία που παλεύει να ξανασταθεί στα πόδια της.
Η Ρώμη, ώρα 11:00 παραμένει ένα συγκλονιστικό χρονικό της συλλογικής επιβίωσης, αλλά και μια οξυδερκής ματιά πάνω στην αλληλεγγύη, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ανάγκη για ελπίδα.
Ο Τζουζέπε Ντε Σάντις (1917–1997) υπήρξε πρωτοπόρος Ιταλός σκηνοθέτης και μία από τις σημαντικότερες φωνές του νεορεαλισμού. Συνσεναριογράφος της ταινίας Ossessione του Βισκόντι (1942), έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το Tragic Hunt (1947). Η εμβληματική του ταινία Πικρό ρύζι (Bitter Rice, 1949) αποτέλεσε ορόσημο του ιταλικού κινηματογράφου, κερδίζοντας υποψηφιότητα για Όσκαρ και συμμετέχοντας στο διαγωνιστικό των Καννών. Με το έργο του ανέδειξε τη ζωή των εργαζομένων και τις κοινωνικές αδικίες της εποχής, παντρεύοντας τον ρεαλισμό με το συναίσθημα. Το 1995 τιμήθηκε στη Βενετία με τον Χρυσό Λέοντα για το σύνολο του έργου του και θεωρείται έως σήμερα μία από τις καθοριστικές μορφές του ιταλικού σινεμά του 20ού αιώνα.
Η αποκατάσταση της ταινίας «Roma ore 11» πραγματοποιήθηκε το 2025 από το Centro Sperimentale di Cinematografia- Cineteca Nazionale σε συνεργασία με την Titanus S.p.A. Τα αρχικά αρνητικά δεν έχουν βρεθεί, οπότε για την αποκατάσταση χρησιμοποιήθηκε ένα αντίγραφο του ήχου. Οι σαρώσεις πραγματοποιήθηκαν από το εργαστήριο CSC Digital. Το έργο της αποκατάστασης ανατέθηκε στο Laboratorio Video Master Digital S.r.l.


