Μεταξύ 1967 και 1977 η τέχνη στην Ιταλία γνωρίζει μια στιγμή διεθνούς δόξας. Η καλλιτεχνική σκηνή απολαμβάνει ένα κλίμα ζωντανό και δυναμικό, με συνεχείς και γόνιμες ανταλλαγές μεταξύ των εικαστικών τεχνών, του θεάτρου, της λογοτεχνίας, της μουσικής και του κινηματογράφου. Η τέχνη βγαίνει από γκαλερί και μουσεία, και γίνεται έκφραση κοινωνικής και πολιτικής αλλαγής. Οι Ιταλοί γκαλερίστες και τεχνοκριτικοί ανοίγουν τις πόρτες τους στους πιο τολμηρούς διεθνείς καλλιτέχνες όπως οι Joseph Beuys, Hermann Nitsch και Marina Abramovic, οι οποίοι βρίσκουν στην Ιταλία την ευκαιρία να πειραματιστούν ελεύθερα με προκλητικούς και πρωτοποριακούς εκφραστικούς τρόπους. Η ταινία περιγράφει μια περίοδο που η Ιταλία ήταν το κέντρο της διεθνούς πρωτοπορίας, με πειραματικές γκαλερί όπως το Attico ή το Studio Morra, με εκθέσεις όπως η Contemporanea στον χώρο στάθμευσης της Villa Borghese και με φεστιβάλ χορού, θεάτρου και ποίησης.
Ilaria Freccia
Η Ilaria Freccia εργάστηκε ως φωτογράφος και σκηνοθέτις για τη θεατρική ομάδα Mabou Mines στη Νέα Υόρκη. Ήταν συνεργάτης παραγωγός στη σειρά ντοκιμαντέρ «The Great Pleasure Hunt» σε σκηνοθεσία του Elliott Erwitt για το H.B.O. Είναι σκηνοθέτις και παραγωγός σε πολλά ντοκιμαντέρμε διεθνή αναγνώριση. Πρόσφατα σκηνοθέτησε το ντοκιμαντέρ «Italian Art Saga – 1965-1980», μια παραγωγή του Istituto Luce.
Η ταινία, μόνο για την ημέρα έναρξης του φεστιβάλ (Παρασκευή 12/2, από τις 12 το μεσημέρι έως τα μεσάνυχτα), θα προβάλλεται ελεύθερα για όλους. Στην συνέχεια όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να την παρακολουθήσουν με εισιτήριο. Από το Σάββατο 13/2 (στις 12 π.μ.) θα είναι διαθέσιμες στο κοινό όλες οι ταινίες του Φεστιβάλ με εισιτήριο.