Πεπεισμένος ότι θα μπορoύσε να γίνει ο μεγαλύτερος βιολιστής του κόσμου, ο Ζιλ, κλαρινετίστας επαρχιακής ορχήστρας, μετακομίζει στο Παρίσι όπου η αδυναμία του να δημιουργήσει οποιουδήποτε είδους ανθρώπινη σχέση εκτός από μια παρασιτική συμβίωση με μιαν άρρωστη υπηρέτρια και την κόρη της, τον σπρώχνει αδυσώπητα στην ψύχωση. Εμπνευσμένο από ένα αφήγημα του Ντοστογιέφσκι, το αυστηρό και ελλειπτικό ντεμπούτο του Μπενουά Ζακό παρερμηνεύθηκε ως "συνέχεια του έργου του Μπρεσσόν". Στην πραγματικότητα η βαρύτητα της στατικής κινηματογράφησης παραπέμπει στο δόγμα Μιζογκούτσι: "μια σκηνή, ένα πλάνο". Και δυστυχώς καταλήγει σπουδή της ερμηνευτικής ακαμψίας των ηθοποιών, από την οποία μόλις διαφεύγει η Άννα Καρίνα, ενσαρκώνοντας ένα δυστυχισμένο πρόσωπο, που στο δεύτερο μέρος συγκρατεί την ταινία να μη γλιστρήσει σε μια μηχανική εναλλαγή μουσικών και διαλογικών σκηνών.
-Νίκος Σαββάτης
Παρακολουθήστε διαδικτυακά την ταινία από 8-14.12.2020