ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

  • Ελληνικός Τίτλος ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
  • Αγγλικός Τίτλος ELECTRIC ANGEL
  • Πρωτότυπος Τίτλος ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
  • Έτος: 1981
  • Είδος: Πειραματικό Experimental
  • Χώρα: Ελλάδα
  • Διάρκεια: 86'
  • Σκηνοθεσία / Σενάριο: Θανάσης Ρεντζής
  • Φωτογραφία: Λάκης Κυρλίδης
  • Μοντάζ: Θανάσης Ρεντζής
  • Μουσική: Δημήτρης Λέκκας, Δημήτρης Παπαδημητρίου
  • Ηθοποιοί: Φαίδων Γεωργίτσης, Σοφία Ρούμπου, Γιώργος Κοτανίδης, Μαρίλη Τσοπανέλλη, Jay Riley, Φίλιππος Σοφιανός, Θανάσης Καστανιώτης, Μαριτίνα Πάσσαρη
  • Παραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) Θανάσης Ρεντζής
  • Βραβεία: Βραβείο Μουσικής - 22ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (1981)
  • Διακρίσεις: Τιμητική Διάκριση – 22ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (1981)
  • Χρώμα: Έγχρωμη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Ελληνικά
  • Φορμάτ: 35mm
Από Κυριακή, 17 Μάϊος 2020 20:00 έως Τετάρτη, 20 Μάϊος 2020 20:00
Σκηνοθεσία: Θανάσης Ρεντζής | Διάρκεια: 86'

Ένα οπτικοακουστικό ποίημα που με παιγνιώδη τρόπο  αναπαριστά την πολυμορφία του ερωτισμού.

Κατεξοχήν πειραματική ταινία η οποία κάνει χρήση μεγάλης ποικιλίας οπτικο-ακουστικών τεχνικών και μεθόδων, με στόχο την ανάπτυξη της πολυμορφίας του ερωτισμού, έτσι όπως μορφοποιήθηκε στην ευρύτερη περιοχή της ευρωμεσογειακής ζώνης, τον 20ό αιώνα. Πρόκειται για ένα πολυεστιακό αμάλγαμα που με συνδυαστικές μεθόδους (κυρίως animation και live action) πραγματώνει, μέσω μιας πολύτροπης σύνθεσης, το ιδεώδες μιας ars combinatoria. Η δομή της ταινίας είναι εξόχως χαλαρή, καθώς δεν υπάρχει ούτε κέντρο βάρους ούτε άξονας σύγκλισης, και τούτο συντελεί τα μέγιστα στην αίσθηση ενός ανοιχτού και δυνητικά επεκτεινόμενου έργου με κυρίαρχο το ρυθμικό στοιχείο.

*H ταινία είναι ακατάλληλη για ηλικίες κάτω των 16 ετών.*


Θανάσης Ρεντζής
Γεννήθηκε το 1947 στο Αίγιο Αχαΐας. Σπούδασε Σκηνοθεσία στην Ανωτάτη Σχολή Θεάτρου – Κινηματογράφου Αθηνών. Το 1968, με τους Φ. Καραμήτσο, Στ. Πουλάκη και Θ. Καστανιώτη συστήνουν μια ομάδα διεπιστημονικής μελέτης και έρευνας όπου και ασχολούνται με τα Μαθηματικά, την Κυβερνητική, τα Νέα Μέσα Επικοινωνίας και κυρίως τον Κινηματογράφο. Τον χειμώνα του 1970 ιδρύει με τον Δημήτρη Σπέντζο το Κέντρο Πειραματικού Κινηματογράφου. Το 1974 ιδρύει με τον Θ. Καστανιώτη το περιοδικό ΦΙΛΜ, το οποίο και διευθύνει ως το 1986. Διετέλεσε τακτικός ομιλητής και πρωτεργάτης για θέματα Κινηματογράφου και Νέων Τεχνολογιών στο Θεατρικό Τμήμα (Πανεπιστήμιο Αθηνών ’75 – ’80). Το 1977 τίθεται επικεφαλής της αντίδρασης των Ελλήνων Κινηματογραφιστών, κατά της τότε κυβερνητικής πολιτικής και αναλαμβάνει την διοργάνωση του καλούμενου “Αντιφεστιβάλ”. Στη συνέχεια ασχολείται συστηματικά με τον συνδικαλισμό (μέχρι και το 1982) και διατελεί διαδοχικά Γραμματέας και Πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών καθώς και μέλος του τριμελούς Προεδρείου της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημιουργών Οπτικοακουστικών Έργων [F. E. R. A.]. Το 1978 συνεργάζεται, ως προς το κινηματογραφικό σκέλος και τους φωτισμούς, με τον Ιάνη Ξενάκη στο Πολύτοπο Μυκηνών. Βασικός ομιλητής και για θέματα Κινηματογράφου και Νέων Μέσων των Ελεύθερων Ανοικτών Πανεπιστημίων (από το 1981 έως το 1986). Το 1986 αναλαμβάνει την διεύθυνση καθώς και την αναδιοργάνωση του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και μετά από δύο χρόνια παραιτείται λόγω ουσιαστικών διαφωνιών με τους συνδικαλιστικούς φορείς του Κινηματογραφικού χώρου.  Στη συνέχεια τοποθετείται διευθυντής του Τομέα Ψυχαγωγίας της ΕΤ 1, απ’ όπου και αποχώρησε το 1990. Από τις αρχές του 21ου αιώνα διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών ‘Ψηφιακές Μορφές Τέχνης’ το μάθημα της Αισθητικής του Κινηματογράφου και των Νέων Μέσων.
Επιλεγμένη φιλμογραφία: Άσπρο-Μαύρο (με τον Ν. Ζερβό), 1973, Βιο-γραφία, 1974, Corpus, 1979, Ηλεκτρικός Άγγελος, 1981, Η ελληνική τυπογραφία (σειρά ντοκιμαντέρ), 1986-1987, The Athenian Fusion (ντοκιμαντέρ για το ARTE), 1992, Σιωπηλές Μηχανές, 1998
Επιλεγμένες εκδόσεις: Βιογραφία, Εκδόσεις Εξάντας, 1974, Οι πρωτοπορίες στον Κινηματογράφο, Εκδόσεις Καστανιώτη, 1977, Corpus, 1980, Κινηματογράφος: Πρακτική και ιδεολογία, Εκδόσεις Πύλη, 1982, Ελαίας Εικάσματα (με τον Ηρακλή Δ. Λογοθέτη), Εκδόσεις Καστανιώτη, 2001, Ορώμενα, τιμή στον Αριστοτέλη (φωτολιθογραφίες), Έκδοση ΕΚΠΑ-Καστανιώτη, 2002, Το φιλί της Κλεοπάτρας (χαρακτικά), Εκδόσεις Διάττων, 2004.


Σχετικά άρθρα:

Δέσποινα Πούλου, Μια βιβλιοθήκη ερωτικών εικονογραφιών: o Ηλεκτρικός Άγγελος του Θανάση Ρεντζή, 2017


ELECTRIC ANGEL (Thanasis Rentzis, 1981)
An audiovisual poem, which in a playful way represents the diversity of eroticism.

Above all an experimental and visual film that uses a large variety of audio-visual techniques and methods (mainly animation and live action), with the aim of developing the diversity and multifaceted nature of eroticism — as the European Aestheticism of the 20th century bequeathed to us. The structure of the film is extremely open; as there is neither a centre of gravity nor an axis of convergence, and this contributes greatly to the feeling of an open and far extending work — where the element of rhythm dominates.

The film is unsuitable for persons under the age of 16.


gdc-gr-small


Ταινιοθήκη της Ελλάδος

Θεματοφύλακες της φιλμικής μνήμης.

Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe