Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Πρόγραμμα
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1) - ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ, ΤΟ
Η γράφουσα Μόνα Μητροπούλου ολοκληρώνει την κριτική ανάλυση της ταινίας με τη φράση: "Είναι μια ολόκληρη ιστορία αυτή η ταινία". Ξεκινά αναφερόμενη στις προηγούμενες κινηματογραφικές δημιουργίες του Μπερνάντο Μπερτολούτσι "ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ", "ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ", "ΚΟΝΦΟΡΜΙΣΤΑΣ" καταλήγοντας στην παρατήρηση πως ο Μπερτολούτσι στην ταινία αυτή ξεφεύγει από τους μεσογειακούς πρωταγωνιστές του, για να φέρει στην οθόνη ένα μεσόκοπο Αμερικανό στο Παρίσι -τον υποδύεται ο Μάρλον Μπράντο-, ο οποίος απογοητευμένος από τη ζωή του ζει απεριόριστες σεξουαλικές εμπειρίες με την όμορφη νεαρή Μαρία Σνάιντερ, η οποία αναδεικνύεται σε "ερωτικό παθητικό σύμβολο μιας ολόκληρης γενιάς".
Το "ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΓΚΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ" θεωρήθηκε από τους επικριτές αλλά και τους υποστηρικτές του σκηνοθέτη πως στρέφεται στο "σεξουαλισμό". Ωστόσο "τόσο οι επικριτές όσο και οι επαινετές του, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν, την καταλυτική, θα την έλεγε κανείς στάση του Μπερτολούτσι, απέναντι στο σεξ", δηλώνει η γράφουσα συμπληρώνοντας πως πρόκειται "για μια στάση - άποψη κατευθυνόμενη από μια χριστιανική συνείδηση που αργότερα θα συναντήσουμε στα ούλτρα έργα του Φασμπίντερ [...] όπου ο σκηνοθέτης δίνει εξελεκτικά, διαλεκτικά θα έλεγε κανείς, μέσα από τους μονολόγους του πρωταγωνιστή αλλά και με κάθε προσπάθεια ανταπόκρισής του με την νεαρή κοπέλα αυτή την καταλυτική δύναμη της φαντασίας
πάνω στην πράξη της κληρονομημένης
συνείδησης πάνω στην επιθυμία". Με τον Μπερτολούτσι αρχίζει πραγματικά η κινηματογραφική σεξουαλική απελευθέρωση.
- Κινηματογράφος ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΙΚΡΗ ΛΕΣΧΗ (ΚΑΝΑΡΗ 1)
- Σελίδες 1
- Τόπος Έκδοσης ΑΘΗΝΑ
- Γλώσσα ΕΛΛΗΝΙΚΗ
- Ύψος 29,5 EK.
- Πλάτος 21 EK.
- Τύπος χαρτιού ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ
- Κατάσταση ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ