Απεταξάμην

  • Ελληνικός Τίτλος Απεταξάμην
  • Αγγλικός Τίτλος Apetaxamin
  • Πρωτότυπος Τίτλος Απεταξάμην
  • Έτος: 1980
  • Είδος: Μυθοπλασία
  • Χώρα: Ελλάδα
  • Διάρκεια: 25'
  • Σκηνοθεσία: Φρίντα Λιάππα
  • Σενάριο: Φρίντα Λιάππα
  • Φωτογραφία: Νίκος Σμαραγδής
  • Μοντάζ: Γιώργος Κορράς
  • Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος, Θανάσης Γεωργιάδης
  • Ηθοποιοί: Μαριτίνα Πάσσαρη, Τζουλιέτα Καρόρη
  • Παραγωγή: Φρίντα Λιάππα
  • Χρώμα: Έγχρωμη
  • Ήχος: Με Ήχο
  • Γλώσσα: Ελληνικά
  • Φορμάτ: DCP
  • Αποκατάσταση: Η ψηφιακή αποκατάσταση σε 4Κ της ταινίας Απεταξάμην (Φρίντα Λιάππα, 1980) έγινε απο την Ταινιοθήκη της Ελλάδος σε συνεργασία με τον Κυριάκο Αγγελάκο και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας στο εργαστήριο AN MAR FILM LAB, με τη δωρεά της Εταιρείας Κοινωνικού Έργου και Πολιτισμού.
  • Προέλευση Κόπιας: Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Από Δευτέρα, 18 Νοε 2024 20:00 έως Δευτέρα, 18 Νοε 2024 23:00
σε ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 48, 104 35, ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΑΘΗΝΑ Κατηγορίες: Προβολές Ταινιοθήκης Ετικέτες: Προβολές Διανομής

Μια σύντομη ιστορία τρόμου. Ένα κινηματογραφικό πέρασμα από το ρεαλιστικό στο φανταστικό, μέσα από τα μάτια ενός κοριτσιού.

Η έφηβη Λουκία φιλοξενείται στο σπίτι της ξαδέλφης της Ηλέκτρας, στη Αθήνα. Τα δύο κορίτσια είναι πολύ διαφορετικά. Ενώ η ξαδέλφη της είναι ανέμελη, η Λουκία προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες εξετάσεις και ως εκ τούτου νιώθει ένταση και άγχος. Διαβάζει το σχολικό εγχειρίδιο της ιστορίας αλλά τα ιστορικά γεγονότα ξεπηδούν πολυδιάστατα ανάμεσα από τις γραμμές. Μέσα από το εφηβικό βλέμμα της Λουκίας, η Λιάππα τέμνει εγκάρσια τις διαστάσεις του πραγματικού, του φανταστικού και του συμβολικού. Μια σύντομη ιστορία τρόμου. Ένα κινηματογραφικό πέρασμα από το ρεαλιστικό στο φανταστικό, μέσα από τα μάτια ενός κοριτσιού. Ταινία σπουδή-πάνω στην εφηβική σεξουαλικότητα και στον φόβο του άγνωστου που αυτή η σεξουαλικότητα κουβαλά και ταυτόχρονα ένας φόρος τιμής στο ίδιο το κινηματογραφικό μέσο. 


Η Φρίντα Λιάππα (1948-1994) γεννήθηκε στη Μεσσήνη. Το 1968, ενώ σπούδαζε φιλολογία στην Αθήνα, συνελήφθη και φυλακίστηκε από τη δικτατορία και κατέφυγε στο Λονδίνο, όπου σπούδασε κινηματογράφο. Διατέλεσε μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού «Σύγχρονος Κινηματογράφος». Σκηνοθέτησε τις μικρού μήκους ταινίες: Μετά σαράντα μέρες (1972), Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις (1977), Απεταξάμην (1980), καθώς και τις μεγάλου μήκους ταινίες Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί (1981), Ήταν ένας ήσυχος θάνατος (1986), Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης (1991), καθώς και πολλά τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, στο πλαίσιο της εκπομπής της ΕΡΤ «Παρασκήνιο». Δημοσίευσε αρκετές ποιητικές συλλογές, διηγήματα και ένα μυθιστόρημα. Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές ελληνίδες δημιουργούς -κατάφερε να μπολιάσει τον ρεαλισμό με μία ποιητική οπτική. Με το έργο αλλά και την προσωπικότητά της “εισέβαλε” σε έναν κατ’ εξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο.


Γραφεία

Κινηματογράφος

Member of

europa-cinemas-creative-europe