Το έργο αποτυπώνει την ανάγκη μας να υπάρχουμε ως υποκείμενα που διαμορφώνουν την κοινωνική τους ταυτότητα αλληλεπιδρώντας. Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς συνομιλούμε σε τρία επίπεδα. Στο πρώτο διαδραματίζεται η ρεαλιστική σύνδεση μέσω Ζοοm και στο δεύτερο η συμβολική παράλληλη σύνδεση: τα άτομα συμπορεύονται στη δράση με τον τρόπο που επιλέγουν, με την Τώνια να ξεβάφεται και τον Ηλία να βάφεται, και έπειτα ο Ηλίας ντύνεται για να “βγει” ενώ ταυτόχρονα η Τώνια αφαιρεί τα ρούχα της. Στο τρίτο επίπεδο συνομιλίας, οι δυο τους μοιράζονται μια προσωπική αλληλέγγυα στιγμή και επιλέγουν να συνδεθούν συναισθηματικά, να μεταμορφωθούν και να αποκαλυφθούν. Το έργο στέκεται κριτικά απέναντι στα κοινωνικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά που δομούν την ανθρώπινη συμπεριφορά βάσει του φύλου. Η παραδοσιακή μουσική επένδυση εμπνευσμένη από τους τόπους καταγωγής των δυο περφόρμερς στερείται του σκοπού για τον οποίο δημιουργήθηκε (γλέντι). Το πατροπαράδοτο “καλαματιανό” και το σύνηθες αλβανικό γαμήλιο άσμα, που φέρουν τόσο την πατριαρχία όσο και την παράδοση, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των “σημαντικών” κοινωνικών τελετών (αρραβώνες, γάμοι, βαπτίσεις κ.λπ.), τοποθετούνται σε μια νέα εκτός τόπου και χρόνου τελετή, ανατρέποντας έτσι το σκοπό τους. ”Εμείς” τον ανατρέπουμε – όπως κάνουμε με τις καθημερινές μάχες βάζοντας μπροστά τα σώματά μας, διεκδικώντας με τις κραυγές μας και μετρώντας τις απώλειες των αδελφών μας. Οι δράσεις μας στοχεύουν να πλήξουν ανεπανόρθωτα, την πατριαρχία, την ομοφοβία, τον ρατσισμό, τα στερεότυπα και τις συμπεριφορές που επιβάλλουν τη συμμόρφωση στις αντιλήψεις της αρρενωπότητας ή της θηλυκότητας.
#stereotypes #traditionalmusic #undoingpatriarchy #againsthomophobia #diy
Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ.