Ενότητα: Μεταμεσονύκτια Ταινία
Ο θρυλικός ηθοποιός Μπόρις Καρλόφ εισάγει την ταινία στο στιλ του “Ο Χίτσκοκ Παρουσιάζει” και προειδοποιεί το κοινό για τις ιστορίες που πρόκειται να παρακολουθήσουν. Η ταινία απαρτίζεται από τρεις μικρές τρομακτικές ιστορίες - "Το Τηλέφωνο", "Οι Βουρδάλακες" και "Η Σταγόνα Του Νερού".
Μάριο Μπάβα
Γιος του ιταλού διευθυντή φωτογραφίας Εουτζένιο Μπάβα, ο οποίος δούλεψε σε βωβές ταινίες όπως το "Καμπίρια" και το “Κβο Βάντις”, ο Μάριο Μπάβα επέβλεψε τη διεύθυνση φωτογραφίας και τα ειδικά εφέ σε πολλές παραγωγές πριν γίνει συν-σκηνοθέτης στο“I Vampiri” [“Η Κιβωτός Του Διαβόλου”] του Ρικάρντο Φρέντα. Το 1959, ο Μπάβα υπογράφει την πρώτη του ταινία “La Maschera Del Demonio” ["Η Μάσκα του Σατανά"], μια γοτθική μυθολογία, με μακρές δεξιοτεχνικές λήψεις, αραβουργήματα που συνθέτουν έναν χιμαιρικό κόσμο σε φάση αποσύνθεσης. Η αυτοκαταστροφική διαφθορά των πάντων, συμπεριλαμβανομένης της βασικής κοινωνικής κατασκευής της οικογένειας, γίνεται ένα από τα θέματα που θα ορίσουν όλη τη δουλειά του, συμπεριλαμβανομένων των Βουρδάλακων στο “Τρία Πρόσωπα του Σατανά”.
- Ζαν Φρανσουά Ροζέ, επικεφαλής των προγραμμάτων στη Γαλλική Ταινιοθήκη
Για την ταινία
Ο ιταλός σκηνοθέτης Μάριο Μπάβα προσαρμόζει ελεύθερα τρεις ιστορίες, δύο από τους ρώσους συγγραφείς Άντον Τσέχοφ και Αλεξέι Τολστόι και μία από τον γάλλο Γκυ Ντε Μοπασάν, σε αυτήν την ταινία που αποτελείται από τρία διαφορετικά μέρη, και στην οποία τον ρόλο του τελετάρχη και των τριών παίζει ο θρυλικός ηθοποιός του κινηματογράφου του τρόμου, Μπόρις Καρλόφ. Στις αρχές της δεκαετίας του '60, ήταν συνηθισμένο στις ευρωπαϊκές συμπαραγωγές να χωρίζονται οι ταινίες σε διαφορετικά τμήματα, ιδιαίτερα οι κωμωδίες και οι ταινίες τρόμου και φαντασίας, όπως αυτές που έκανε ο Μπάβα εκείνη την περίοδο. Όντας μεν κάτι σαν μισθοφόρος της κινηματογραφικής βιομηχανίας, με μια καλλιτεχνική ευαισθησία δε, κρυμμένη μέσα σε ταινίες τέτοιου είδους που παράγονταν για το ευρύ και κάπως περίεργο κοινό, ζωγράφισε έναν κινηματογραφικό κόσμο των δικών του πλασμάτων κι εμμονών. Ένας δεξιοτέχνης στη δημιουργία δυνατών, εντυπωσιακών εικόνων, χρησιμοποιώντας τα χρώματα ως τα κύρια συστατικά των πλάνων του, ήταν πρώην διευθυντής φωτογραφίας, ο οποίος συνέβαλε επίσης στη δημιουργία του είδους ταινιών τζάλο. Στοιχεία τζάλο είναι εμφανή στο τμήμα "To Τηλέφωνο", όπου μια διεστραμμένη ιστορία λεσβιακού έρωτα συνδυάζεται με θάνατο. Μια γοτθική ιστορία βαμπίρ, για ένα νεκρό παιδί, το τμήμα "Οι Βουρδάλακες", αποτελεί το επίκεντρο της ταινίας. Η ιστορία τρόμου και φαντασίας, "Η Σταγόνα Του Νερού", καταδεικνύει το όραμα του Μπάβα για την ανθρωπότητα, με χιούμορ και σκότος, εν μέσω μια πλημμύρας ακτίνων φωτός.
- Ζεράλντ Ντουσοσό και Ρομάν Βαντεστισελέ, συγγραφείς του “Mario Bava, le magicien des couleurs [Μάριο Μπάβα, ο μάγος των χρωμάτων]”, Lobster Films, 2019
Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ