Πέρα από ένα αυτοπορτραίτο της Μανγκόλτ ως φωτογράφου, το σημαντικό αυτό πειραματικό ντοκιμαντέρ ουσιαστικά αφορά τον κόπο και τις πράξεις της τέχνης της φωτογραφίας, μεταξύ παρατήρησης και αίσθησης, μεταξύ ελέγχου και αυθόρμητων επιλογών. Κι εδώ αξιοποιείται η υποκειμενική οπτική - βλέπουμε μέσα από τον φακό της φωτογράφου. Στο πρώτο μέρος, η Μανγκόλτ επίμονα φωτογραφίζει πορτραίτα σε ένα στούντιο κι ακούμε το κλείσιμο του φωτοφράκτη και την ίδια να δίνει εντολές, αλλά και να φιλοσοφεί, μεταξύ άλλων, για το αν η φωτογραφία είναι μια μορφή ηδονοβλεψίας. Στο δεύτερο μέρος, με την κάμερα στο χέρι βλέπουμε, όπως εκείνη, εικόνες του Μανχάταν και του χάους που επικρατεί, κι ακούμε τους θορύβους της πόλης και την ίδια να μονολογεί “Χαλάρωσε...εδώ, εδώ”. Σύμφωνα με την Κονστάνς Πένλεϊ: “Η ταινία δίνει την αίσθηση ότι παρακολουθούμε τους εαυτούς μας να φωτογραφίζονται, σαν η οθόνη που παρακολουθούμε να μας φωτογραφίζει”.
H Μπαμπέτ Μανγκόλτ (1941) είναι γαλλο-αμερικανίδα σκηνοθέτις, διευθύντρια φωτογραφίας, φωτογράφος και καλλιτέχνις που ζει στη Νέα Υόρκη από το 1970. Συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, ως διευθύντρια φωτογραφίας με τη Σαντάλ Ακερμάν και την Ιβόν Ράινερ και σκηνοθέτησε επίσης σημαντικά πειραματικά ντοκιμαντέρ για την ίδια την πράξη του κοιτάγματος στην κινηματογραφική δημιουργία, για το αμερικανικό τοπίο, για τον σύγχρονο χορό και την τέχνη της περφόρμανς. Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές καλλιτέχνιδες της αμερικανικής πρωτοπορίας και σήμερα διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο στην Καλιφόρνια.
Φωτογραφίες: The Camera: Je, or La Caméra: I, Jim and building ©1976 Babette Mangolte, all rights of reproduction reserved
Παρακολουθήστε τη ταινία online εδώ.