Το ντοκιμαντέρ διερευνά τη ζωή και το έργο του ζωγράφου Χάιμε Φερνάντες, ο οποίος άρχισε να σχεδιάζει και να ζωγραφίζει τα τελευταία χρόνια του εγκλεισμού του σε ψυχιατρείο. Το έργο του έλαβε μεγάλη αναγνώριση από τους ευρωπαίους κριτικούς μετά τον θάνατό του. Με τα λόγια του Ρέις: “Μπορώ να πω ότι προσπάθησα να κάνω μια ταινία με τρόπο ταπεινό, δηλαδή προσπαθώντας να σώσω τουλάχιστον τα σχέδια που μας άφησε, τα οποία θεωρώ ιδιοφυή. Θα ήμουν χαρούμενος αν η ταινία θεωρούνταν απλώς ένα αμιγές έργο κινηματογραφικής αρχαιολογίας, αφού το μεγαλύτερο μέρος του εικαστικού του έργου έχει εξαφανιστεί”.
Αντόνιο Ρέις & Μαργκαρίντα Μαρτίνς Κορντέιρο:
Ο Αντόνιο Ρέις (1927) ξεκίνησε ως μέλος του Πειραματικού Τμήματος της Κινηματογραφικής Λέσχης του Πόρτο και εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία Η ιεροτελεστία της άνοιξης (1962) του Μανοέλ ντε Ολιβέιρα. Μετά το ντοκιμαντέρ Χάιμσυν-σκηνοθέτησε με τη σύντροφό του Μαργκαρίντα Μαρτίνς Κορντέιρο άλλες τρεις μεγάλου μήκους ταινίες. Το 1977, έγινε διευθυντής στη Σχολή Κινηματογράφου του Εθνικού Ωδείου και πέθανε στη Λισαβόνα το 1991. Η σύντροφός του στη ζωή και στον κινηματογράφο, Μαργκαρίντα Μαρτίνς Κορντέιρο (1938) ήταν ψυχίατρος στο επάγγελμα.