Πριν ξεκινήσει την ταινία “Οι Ευνοούμενοι Του Φεγγαριού”, ο Ιοσελιάνι ήθελε να αποτυπώσει σε φιλμ τις πρώτες του εντυπώσεις από το Παρίσι και τους κατοίκους του. Σε αυτή την ασπρόμαυρη σπουδή, τα σύντομα επεισόδια -ένας ηλικιωμένος που φεύγει από το σπίτι και κάθεται σε ένα παγκάκι, ένα άντρας και μια γυναίκα συναντιούνται σε ένα καφέ, δυο άντρες ανταλλάσσουν πυροβολισμούς, κ.α.- διανθίζονται από ρυθμικές εικόνες και ήχους της πόλης.
Οτάρ Ιοσελιάνι
Ο Οτάρ Ιοσελιάνι γεννήθηκε στην Τιφλίδα της Γεωργίας, όπου σπούδασε μουσική σύνθεση, διεύθυνση ορχήστρας και πιάνο. Το 1953 πήγε στη Μόσχα να σπουδάσει μαθηματικά, αλλά σε δύο χρόνια τα παράτησε και σπούδασε κινηματογράφο στην κρατική σχολή, όπου, μεταξύ άλλων, είχε δάσκαλο τον Αλεξάντερ Ντοβζένκο. Ενόσω ήταν φοιτητής, δούλεψε στη Τιφλίδα ως βοηθός σκηνοθέτη και μοντέρ ντοκιμαντέρ. Όταν η μεσαίου μήκους ταινία του “Απρίλης” (1961) δεν πήρε διανομή, εγκατέλειψε το σινεμά και μεταξύ 1963-65 δούλεψε πρώτα σαν ναύτης και μετά σαν βιομηχανικός εργάτης στη μεταλλουργία. Όταν και η ταινία του “Παστοράλε” (1976) είχε περιορισμένη διανομή, ο Ιοσελιάνι άρχισε να γίνεται σκεπτικός για την καλλιτεχνική ελευθερία στην πατρίδα του. Το 1984 μετακόμισε στη Γαλλία όπου σκηνοθέτησε τους “Ευνοούμενους Του Φεγγαριού” που κέρδισε το Ειδικό Βραβείο Των Κριτικών στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Οι ταινίες του έχουν παρουσιαστεί σε μεγάλα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ και έχουν αποσπάσει πολλές διακρίσεις.
Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ