Ενότητα: Κυρίες, Στον Παράδεισο Τώρα
Σουηδία, δεκαετία του 1950. Η Μπριτ Λάρσον, μια νεαρή γυναίκα που ζει ακόμα με τους γονείς της, εργάζεται σε ένα εργοστάσιο, αλλά της αρέσει να αλλάζει συνεχώς δουλειές. Συναντά τον Μπγιορν, έναν καλλιεργημένο αλλά προβληματισμένο νεαρό αστό. Γυρνούν τους δρόμους όλη νύχτα και όταν βγαίνει ο ήλιος ο Μπγιορν εξαφανίζεται. Μετά από αυτήν την εφήμερη συνάντηση, ο Ρομπάν, ένας νεαρός κιθαρίστας και ροκ εν ρολ τραγουδιστής, μπαίνει στη ζωή της Μπρίτ. “Το Καροτσάκι” είναι το πορτρέτο μιας νεαρής γυναίκας, της οποίας η φαινομενική απερισκεψία είναι μια υπαρξιακή στάση διαφυγής από τις συντηρητικές αξίες και προς την κατάκτηση περισσότερης ελευθερίας.
Μπο Βίντερμπεργκ
Ο Μπο Βίντερμπεργκ ανήκει στη γενιά σουηδών σκηνοθετών που επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τη γαλλική Νουβέλ Βαγκ. Περιέλαβε διάφορα αυτοβιογραφικά στοιχεία στα πρώτα, νεο-ρεαλιστικής προσέγγισης, σενάριά του. Γεννημένος το 1930, στο Μάλμο, σε μια φτωχή γειτονιά, ο Βίντερμπεργκ τη χρησιμοποίησε ως φιλμικό χώρο στη δεύτερη χαρακτηριστική ταινία του, “Kvarteret Korpen” [“Συνοικία Κοράκι”] (1963). Γοητευμένος από το στιλ του Τζον Κασσαβέτη, συνεργάστηκε με τον ηθοποιό Μπεν Καράδερς (“Σκιές”) στην ταινία “Kärlek 65” [“Ερωτας ‘65”] (1965).
Για την ταινία
Λέγεται ότι ο Γκούσταβ Σόιτς, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας παραγωγής Europa Films στη Στοκχόλμη, έστειλε μια μέρα ένα τηλεγράφημα σε έναν οργισμένο νεαρό άνδρα από το Μάλμο, λέγοντας: “Πάρτε 250.000 κορώνες και κινηματογραφήστε την αλήθεια!”. Το αποτέλεσμα ήταν η πρώτη χαρακτηριστική ταινία του Βίντερμπεργκ “Barnvagnen”[“Το Καροτσάκι”]. Ακόμα κι αν η Μπρίτ, την οποία υποδύεται η νεαρή ηθοποιός και μοντέλο Ίνγκερ Τόουμπ, είναι μια σεξουαλικά ελεύθερη γυναίκα, αυτό που έχει σημασία στο σενάριο του Βίντερμπεργκ είναι να δείξει πώς γίνεται ανεξάρτητη στην, τότε ακόμα συντηρητική, σουηδική κοινωνία της δεκαετίας του 1950. Ο Τόμι Βέργκρεν, γνωστός και για τις ταινίες του με τον Μπέργκμαν, συνεργάστηκε αρκετές φορές με τον Βίντερμπεργκ, ο οποίος θαύμαζε το στιλ του, του “ηθοποιού του στούντιο”. “Το Καροτσάκι” είναι ένας δυνατός και συγκινητικός κινηματογραφικός πίνακας, για μια νεολαία που αναζητά ταυτότητα, απορρίπτοντας την υποκρισία, τα ταμπού και τις πλούσιες ζωές με υλικά αγαθά. Ο διευθυντής φωτογραφίας αυτής της ταινίας, Γιαν Τροέλ, έγινε αργότερα ένας σημαντικός σουηδός κινηματογραφιστής.
Παρακολουθήστε την ταινία online εδώ